2 Temmuz 2013 Salı

EFT NASIL UYGULANIR?

ÖN BİLGİLER

EFT uygulaması, olumsuz cümle + buna rağmen + olumlu cümle söylendikten  sonra  bir yandan meridyen  noktalarına vururken bir yandan da hatırlatıcı cümleyi odaklanmış bir şekilde tekrar edilmesiyle yapılır.

1- Temizlenecek duygu belirleme
2- Değerlendirme
3- Olumsuz cümle + buna rağmen + olumlu cümle
4- Vuruşlar
5- Gamut prosedürü
6- Tekrar değerlendirme


1- ÖNCE TEMİZLENECEK DUYGU BELİRLENİR

                Önce EFT yapacağınız olumsuzluğu belirleyin. Temizlenecek duyguyu net olarak bilmiyorsanız. olay anını düşünüp ilk hissedilen duygudan başlayabilirsiniz.

2- DEĞERLENDİRME

                EFT yapılacak duygunun şiddetine “0” en düşük, “10” en yüksek olacak şekilde değerlendirme yapılıp puan verin. Duygunun vücuttaki yerini ve rengini belirleyin(odaklanmak için önemlidir).

1- Duygu tam olarak vücudunuzun neresinde?
2- Bir rengi var mı?


3- OLUMSUZ CÜMLE + BUNA RAĞMEN + OLUMLU CÜMLE


ilk bölümde problem ifade edilir BUNA RAĞMEN diyerek İkinci bölümde çeşitli olumlama ifadeleri kullanılır.

Buna rağmen dediğimizde bilinçaltı bir önceki cümleyi siler, kaydetmez.
Örneğin: Size “seni seviyorum buna rağmen çok aptalsın” denildiğinde, bilinçaltı “seni seviyorum” u siler ve  “çok aptalsın” diye kulağınızda çınlayan cümle kalır. Fakat, “çok aptalsın buna rağmen seni seviyorum” denildiğinde de hülyalı hülyalı “aptalım ama beni seviyor” bakışınız kalır. Tabi siz kimseye ‘buna rağmen’li ya da ‘buna rağmen’siz size negatif bir şey söylemsine izin vermeyin ve söylemeyin. Ben sadece örnek olsun diye yazdım J

Olumsuz Cümle: Probleminizi veya negatif duygunuzu oluşturan olayın cümlesidir.
 “Patronum bana zam yapmadığı için ona çok kızgınım”
“Eşim beni aldattığı için ona çok öfkeliyim”
“Sevgilim beni terk ettiği için canım çok acıyor”
“Babamın ölümüne çok üzülüyorum” gibi.


Olumlama Cümlesi: EFT çalışmanıza  uygun olumlu kelimelerden oluşmuş istediğiniz cümleyi kurabilirsiniz.
Kendimi tamamen ve derinden kabul ediyorum.
Kendimi ve patronumu affediyorum.
Kendimi seviyor ve kabul ediyorum.
Kendimi sevmeyi seçiyorum
Kendimi bağışlıyorum.
Kendimi affediyorum.
Güvendeyim.
Güzel olan her şeyi hak ediyorum……… gibi
İstenirse “Kendimi tamamen kabul ediyorum, derinden seviyorum ve yürekten affediyorum” diyerek genel bir ifade kullanılabilir (benim favori cümlemdir çünkü işin sırrı kendimizi kabul etmek, sevmek ve affetmekten geçer).

Neden olumlama kullanıyoruz: Olumlama kısmı, tekniğin sorunsuz çalışabilmesi için enerji sisteminde gerekli hazırlığın yapıldığı kısımdır. Enerji sisteminde terslik olur (Pillerin + / - yerlerinin yanlış takılması gibi). Psikolojik ters tepki varsa vuruşa başlanmadan önce tepki ortadan kaldırılmalıdır yoksa vuruşlar işe yaramaz ya da yavaş iyileşme olur. Psikolojik ters tepkinin bir sebebi de negatif düşünce olduğundan onu düzeltirken olumlu cümle kullanırız. Bu yüzden olumlama yaparken hassas noktayı ovacak veya karate bölgesine vuracaksınız. Bunu 2-3 kez yapmanız yeterli. Bu yöntemle ters tepki düzeltilmiş olur. Hassas noktayı ovuşturduğunuzda bedeni toksinlerden arındırmışda olursunuz.


Hatırlatıcı İfade: Vuruş yaparken sürekli tekrar edeceğiniz ifadedir. Probleminizi veya negatif duygunuzu tanımlar. Böylece zihniniz başka yöne kaymaz ve EFT turunuza daha iyi odaklanırsınız.


 4- VURUŞLAR








  1-Karate noktası
  2- Kaşın başı
  3- Gözün yanı
  4- Gözün altı
  5- Burnun altı
  6- Dudağın altı
  7- Köprücük kemiği
  8- Koltukaltı
  9- Göğüs altı
10- Başın tepesi
11- Baş parmak
12- İşaret parmağı
13- Orta parmak
14- Serçe parmağı
15- Gamut prosedürü






1- Karate Noktası: Her iki elin serçe parmağın dibi ile bilek arasında, yan tarafta bulunan etli kısmın ortasında bulunur.
2- Kaşın başlangıcı: Her iki kaşın burun tarafındaki uç noktalarıdır.
3- Gözün Yanı: Her iki gözün dış ucunda yer alan kemiğin üzerindedir.
4- Gözün altı: Bu nokta gözün 2 cm kadar altındaki kemikli yerdir ve gözbebeği ile aynı doğrultudadır.
5- Burnun altı: Üst dudak ile burun arasında kalan bölgede yer alır.
6- Dudağın altı: Çene çıkıntısı ile alt dudak arasındaki bölgede yer alır.
7- Köprücük Kemiği: Köprücük kemiğinin göğüs kafesi ile birleştiği, boynun hemen altındaki noktadadır.
8- Koltukaltı: Koltuk altının 10 cm kadar aşağısında yer alır.
9- Göğüs Altı: Göğüs kafesinin bitiş yerine denk gelir.
10- Başın Tepesi: Başımızın tam ortasındaki noktadır.
11- Başparmak: Başparmağın manikür yapılan kısmıdır.
12- İşaret Parmağı: İşaret parmağının manikür yapılan kısmıdır.
13- Orta Parmak: Orta parmağın manikür yapılan kısmıdır.
14- Serçe Parmak: Serçe parmağın manikür yapılan kısmıdır.
15- Gamut Noktası: Elin sırt tarafında, yüzük parmağı ile serçe parmağının birleştiği noktanın 2 cm kadar aşağısında yer alır. Gamut serisi uygulanırken bu noktaya sürekli olarak vurulur.

Not 1: Bileğin iç kısmı da vuruş sıralamasına eklenebilir.

Not 2: Hassas Nokta: Boynumuzun altında, köprücük kemiklerinin arasında kalan V şeklinin ucundan 7-8 cm yukarı doğru gittiğimizde bu noktalara ulaşırız. Bu bölgeler ovulduğu zaman genellikle canı acıtan bir hassaslık olur. İstenirse karate noktası yerine bu nokta da ovulabilir.

Not 3: Her bir noktaya 7-8 kere hafif vurmanız yeterlidir.

5- GAMUT PROSEDÜRÜ

1-Gözlerini kapa
2-Gözlerini aç
3- Aşağı doğru bak
4-Yukarı doğru bak
5-Gözlerini saat yönünde çevir
6-Gözlerini ters saat yönünde çevir
7-Bir melodi mırıldan (İyi ki doğdun……… (bir kere yeterli))
8-Birden beşe kadar hızlıca say
9-Tekrar melodiyi mırıldan

Not: Gamut Prosedürü sağ ve sol beyni dengelemek için kulanılır.

6- TEKRAR DEĞERLENDİRME

                EFT yapılan duygunun şiddetine “0” en düşük, “10” en yüksek olacak şekilde tekrar bir değerlendirme yapılır. Duyguda bir azalma var mı? Duygu sıfırlandığında EFT’yi bitirebilirsiniz. Eğer sıfırlanmamışsa, yeni EFT turunun olumla cümlesini “bu kalan …….. duyguma rağmen kendimi tamamen……” diyerek başlayın.




Bilinçaltı yeni ile karşılaştığında o durumla ilgili negatif kaydı varsa değişime direnç gösterir. Peki, bunu neden yapar? Biz onu değişime ikna edebilir miyiz? Bu ne kadar sürer?

78 yorum:

  1. Teşekkür ederim Melek Hanım. Yazılarım yolunuza ışık tutabiliyorsa ne mutlu bana :)

    YanıtlaSil
  2. merhaba aysen hanım, sitenizi uzun zamandır takip ediyorum ve faydalanmaya çalışıyorum. bakımlı olmak konusunda bana bir eft olumlama cümlesi hazırlarsANız çok sevinirim. Lütfen bana yardımcı olun...

    YanıtlaSil
  3. ayrıca güzel giyinmek konusundada.

    YanıtlaSil
  4. öncelikle çok teşekkür ederim.

    bakımsızlığın bilinçaltı kaydı kendini değersiz bulmaktır, kendini sevmemektir. isterseniz sadece bu konularda çalışabilirsiniz. bakımlı olma konusunu bana biraz daha açmalısınız. bu çok genel bir başlık çünkü bakımdan neyi kastettiğiniz çok önemli. eğer her konuda bakımlı olmak istiyorsanız öncelikle bakımsız olduğunuz konuları tek tek listelemenizi önerebilirim.

    1- saçlarıma hiç bakmıyorum (bu da genel bir cümledir. bunu da ayrıntılamanız gerekir (saçımı yıkamıyorum. saçımı zamanında boyatmıyorum gibi). (saçlarımı yıkamıyorum pis pis geziyorum (saçımı yıkamaya üşeniyorum) buna rağmen saçlarımı iki günde bir yıkıyorum, kendimi seviyorum, önemsiyorum, ben değerliyim)

    2- kendime uygun makyaj yapmıyorum. (makyaj yapmayı bilmiyorum buna rağmen bilinçaltımın bilgeliğine güveniyorum. yüzüme en yakışan makyajı kolaylıkla yapıyorum. kendimi seviyorum, önemsiyorum, ben değerliyim)

    3- düzenli maniküre gitmiyorum. ( düzenli maniküre gitmiyorum buna rağmen onbeş günde bir maniküre gidiyorum kendimi seviyorum, önemsiyorum, ben değerliyim)


    4- çok az yıkanıyorum (yeteri kadar yıkanmıyorum buna rağmen her gün yıkanıyorum . suyu seviyorum. kendimi seviyorum, önemsiyorum, ben değerliyim)


    5- ütüsüz kıyafetler giyiyorum. ütü yapmaya çok üşeniyorum ( ütüsüz kıyafetler giyiyorum. ütü yapmaya çok üşeniyorum buna rağmen tüm kıyafetlerimi kolaylıkla, keyifle ütülüyorum, her zaman ütülü kıyafetler giyiyorum. kendimi seviyorum, önemsiyorum, ben değerliyim)


    sonra bu listeden istediğiniz birini seçerek tek tek ( seçtiğiniz madde tamamen temizlenene kadar) çalışın. isterseniz, size kolay gelecekse her gün tüm listeyi bir defa tam tur şeklinde çalışın.

    güzel giyinmekte genel bir başlık. vücudunuzu mu tanımıyorsunuz. size giden renkleri tarzı mı bilmiyorsunuz önce bunlar belirlemelisiniz. sonra bu listeye göre olumlularını belirleyip aynı yöntemle çalışabilirsiniz.

    YanıtlaSil
  5. Merhaba Aysen Hanim bende panik atak var bunun için olumlama cumlesi hazırlar misin bundan kurtulmak istiyorum artik şimdiden çok teşekkür ederim

    YanıtlaSil
  6. Panik atağın bilinçaltı temel kaydı ölüm korkusudur. bu diğer konular gibi tek başınıza rahatlıkla çalışabileceğiniz bir konu değildir. bu konuyla ilgili bir uzmanla çalışmanızı ya da seans + bir uzaman tarafından hazırlanmış subliminal cd. dinlemenizi önerebilirim. atak geldiğinde "güvendeyim", "akışa güveniyorum" olumlamaları etkili olur (atak sırasında pek akla bir şey gelmiyor farkındayım yine de denemeye değer). sevgiler

    YanıtlaSil
  7. Merhaba aysen hanım ilk olarak yazınızı çok beğendim ve çok yardımcı oldu. Bana özgüven problemimi yenmek için söyliyebileceğim olumlama cümlesi hazırlayabilir misiniz? Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  8. çok teşekkür ederim. özgüven sorunu spesifik (ayrıntılı) çalışmayı gerektirir o yüzden ilk önce hangi alanda / alanlarda güvensizlik hissediyorsunuz bunu belirleyin, sonra tek tek bu konuları çalışın. örneğin; toplantılara katılmaktan korkuyorum buna rağmen kendimi tamamen kabul ediyorum, derinden seviyorum, yürekten affediyorum. toplantılara güvenle, kendimden emin bir şekilde katılıyorum, kendimi doğru şekilde doğru zamanda en doğru şekilde ifade ediyorum." deyin. vuruşlarda da "toplantılara katılma korkum." diyerek prosedürü tamamlayın. güvensizliklerinizi belirler ve bana yazarsanız tekrar yardımcı olurum. özgüven sorunu diğer sorunlara nazaran temizlenmesi daha uzun zaman alır ve daha çok disiplin ister. özgüven probleminiz sosyal fobi boyutuna gelmişse bir uzmandan yardım almanızı öneririm.

    YanıtlaSil
  9. Merhaba ayşe hanim. çocuk sahibi olmak için bana ve eşime bir eft olumlu cümle oluşturabilirsiniz çok mutlu oluruz.tesekkurler

    YanıtlaSil
  10. eşimle barışmak ve aramızdaki sorunları çözmek için nasıl cümleler kullanabilirim boşanma yok aynı evde yaşıyoruz falan kendisi salonda yatıyor 6 aydır :(

    YanıtlaSil
  11. Veysel Bey, çocuk sahibi olamamanın birden çok sebebi vardır. Ebeveynlerin kayıtlarından çocuk sahibi olmaya ne engel oluyor bu/bunlar bulunup silinmelidir fakat bu başlı başına seans gerektirdiğinden size genel birkaç olumlama vereyim. "Akışa güveniyorum.", "İyi ve yeterli anne/baba olmaya hazırım.", "Çocuğum hayatımı güzelleştiriyor.", "Kolaylıkla, sevgiyle anne/baba oluyorum."

    YanıtlaSil
  12. Naciye Hanım, "aranızdaki sorunları çözmek" genel bir konu. Ne kadar ayrıntılı çalışırsanız o kadar iyi sonuçlar alırsınız. Ben yine de size "genel" birkaç olumlama yazayım. "Eşimle (eşinizi düşünerek adını da söyleyebilirsiniz)ruhsal, fiziksel, duygusal olarak (sorun ne ile ilgili ise sadece onu da seçebilirsiniz) barış, uyum ve sevgi ile yaşıyorum.", "Eşimle her zaman doğru zamanda, doğru yerde, doğru şekilde iletişim kuruyoruz.", "

    YanıtlaSil
  13. Merhabalar 1 yıldır eşimle küsüz aynı evde yaşıyoruz ben onunla barışmak istiyorum ayrılık boşanma felan yok ama belli olan tam bir nedenin olmaması bunun için meleklerden nasıl yarım isteyebilirim.Eşimle aramızda söyle yazışma geçmişti
    [24 02 2015 13:36] Muco: Neee
    [24 02 2015 13:36] Naciye: Tamam yok bişey
    [24 02 2015 13:37] Muco: Bak varsa bişiy söle
    [24 02 2015 13:37] Muco: Bıktım triplerinden
    [24 02 2015 13:39] Naciye: Tamam yok bişey sürekli terslemene gerek [24 02 2015 13:39] Naciye: Özür dilerim
    [24 02 2015 13:41] Muco: Sürekli bu harekletlere gerek yok arkamdan is çevirmene gerek yok takip etmene getek yok saçma sapan paylasimlara gerek yok bunlarla kazanamazsin beni
    [24 02 2015 13:43] Muco: Sana kocalik babalik görevimi yerine getirmekten baska amacim kalmadi
    [24 02 2015 13:44] Naciye: Niye böyle diyorsun ben sana bunca ne yaptın sana
    [24 02 2015 13:45] Muco: Hiç bişiy yapmadin
    [24 02 2015 13:46] Muco: Hemde hiç
    [24 02 2015 13:46] Naciye: Ne yapayım bana yardımcı ol
    [24 02 2015 13:47] Muco: Yapicak bişeyin yok artik
    [24 02 2015 13:47] Muco: Benim için yok
    [24 02 2015 13:47] Naciye: Neden ben seni çok seviyorum
    [24 02 2015 13:48] Naciye: Senin için herşeyi yaparım
    [24 02 2015 13:48] Naciye: Yerdeki sen beni sev
    [24 02 2015 13:49] Muco: Cihana iyi bak benim için o kafi
    [24 02 2015 13:49] Naciye: Beni sevmiyomusun yani
    [24 02 2015 13:53] Muco: Evet
    [24 02 2015 13:53] Naciye: Neden
    [24 02 2015 13:56] Muco: Nedeni yok bilmiyorum
    [24 02 2015 13:57] Muco: Hele son zamanda girdigin kıskançlık tripleri yordu beni
    [24 02 2015 13:59] Naciye: Kıskançlıkmı ben sana güveniyorumki niye kıskanayım
    [24 02 2015 14:00] Naciye: Öyle aşırı bir kıskançlığımda yok
    [24 02 2015 14:01] Naciye: Şuan böyle düşünmene çok üzüldüm keşke öyle düşünmeseydin
    [24 02 2015 14:02] Muco: Bosverr
    [24 02 2015 14:02] Muco: Düşunecek bişeyim yok benim
    [24 02 2015 14:02] Muco: Cihandan baska
    [24 02 2015 14:03] Naciye: Boşvermek istemiyorun bu durumu düzeltmek istiyorum
    [24 02 2015 14:03] Muco: Düzelcek bisiy yok
    [24 02 2015 14:03] Muco: Düzelmesi için ikiimizinde istemesi gerek [24 02 2015 14:04] Muco: Ben yapamiyorum
    [24 02 2015 14:07] Naciye: Ben seni seviyorum düzelmesi için elimden gelenin en fazlasını yapcam
    [24 02 2015 14:08] Naciye: Hiç birşey için geç değil
    Kalp işareti göndemem sonuçu Beni sevmediğini hiç kimseyi sevmediği söyledi Ben hem eşim beni sevmiyo diyordum kendi kendime evrene sanırım yanlış mesaj gönderdim :S

    YanıtlaSil
  14. DEVAMI

    eşimle barışmak için kendi değiştirmeye karar verdim psikodrama terapilerine gidiyorum eşimle aynı evi paylaşıyoruz boşanma felan yok küsme sebebide yok belki benim hatalarımı görmüştür bende kendimi değiştirmeye karar verdim eşiminde bu değişimi görüp fark etmesini istiyorum bunun için bir dua varmıdır psikodrama terapisine gitiğimi biliyor düzelceğinie inanıyorsan git bakalım demişti eşimle olan yazışmalardan önce işten eve geldiğin odaya yatmaya gitmiş bende yemek yemek için odaya gidim öylede dizlerine kafasını durmuş oturuyordu ve noldu feşan sordum yok bişiydedi odadan çıkarmısın felan dedi çıktım ertesi sabahta
    20 02 2015 09:25] Naciye: seni çook seviyoruum
    [20 02 2015 09:44] AŞK: Cihan ve ece dışında hiçkimseye karşi içimde zerre kadar sevgi kalmadı
    [20 02 2015 09:45] AŞK: Hatta nefret eder oldum son zamanlarda bazı insanlardan
    [20 02 2015 09:46] AŞK: Uzaklasmam lazım bi süre
    [20 02 2015 09:49] AŞK: Yalandan seviyomus gibi yapmak fazlasıyla yoruyo beni
    [20 02 2015 09:50] AŞK: Sinirlerim kaldirmiyo artik bazı şeyleri
    [20 02 2015 09:51] AŞK: Kimseninde kalbini kırmek istemiyorum
    [20 02 2015 10:41] Naciye: Dediklerinden anlam çıkaramadım bazılarının içinde bende varmıyım
    [20 02 2015 10:41] AŞK: Bosverr
    [20 02 2015 10:41] AŞK: Anlama
    [20 02 2015 10:44] Naciye: Konuşalım bu konuyu akşama benle ilgiliyse ben biliyim düzeltiyim kendimi
    [20 02 2015 10:53] AŞK: Benim düzelmem lazim
    [20 02 2015 10:53] AŞK: Konusacak bişiy yok
    [20 02 2015 11:35] Naciye: Sen ne zaman istersen konuşalım seninle paylaşmak seni desteklemek istiyom
    eve gelince nasılsın iyimişin dedim iyim arada şalterler atıyo dedi konuyu kapamıştık.
    eşi sıkan bir insanda değilim balığa gidiyor zeybek oynamak için folklere gidiyor motosikletle geziyo öyle yani
    7 ocakta eşimle azcık konuştum ne zamana kadar küs kalcaz diye küs olcak bişey yok ozaman neden bu şekildeyiz diye oda evliliğimizden zevk almıyorum almaya çalışalım o zaman dedim ben boşanalım dedim sen istemedin cihan için duruyorum evimi terkediyim cihanı seni onumu istiyorsun dedi annenlerede söylemedin niye kalmıyorsun dediklerinde birşey diyemiyorum dedi ben boşanmak istemiyorum seni seviyorum dedim sonunda söylicem annelere dedi ben yapamıyorum dedi bi nedeni olmalı dedim nedensiz birşey olmaz dedim 1 sene oldu hatırlamıyorum dedi kendini soğutmak için bir sürü şey yapmışındır dedi bende dedim ben hatalarımı farkettim seni için psikodramaya gidiyorum düzeltmek için çaba sarfediyorum gittiğin şeyin ne olduğunu neye yaradığını bilmiyorum merak etmiyorum olsun sende çaba sarfet bazen sana çok ihtiyaç duyuyorum dedim sonra birşey demedi bende demedim sonrada watsaptan psikodramanın ne olduğuna dair yazı gönderdim. Gittiğim psikodrama ne olduğuna dair Belki merak edersin dedim okudum abaca onu okudumu çok merak ediyorum ne yapacağımı hiç bilemiyorum

    YanıtlaSil
  15. Sevgili Sedanur25, evet sorununuza EFT yapabilirsiniz. Size yardımcı olabilmem için öncelikle bana "size uygun iş"i açmalısınız. EFT ayrıntılı ve nokta atışları yapıldığında her zaman sonuç verir.

    YanıtlaSil
  16. Aysen Hnm kizim 2.5 yasindayken kizimin babasindan ayrildik. Ve babasi kizimi gormek istemiyor bircok profosyenel yardimlar almaya calistim ama hala kizimin bazi korku ve ozguven problemi yasadigini. dusunuyorum. Suan 4.5 yasinda kizima eft uygulamak istiyorum fakat bu olumlama cumlelerini cocuga tekrar ettirmem zor olacaktir benim sesli olarak cumle kurmam yeterli olurmu? Mesela cocuga korkularima ragmen kendimi seviyorum ve deger veriyorum derken o korku kelimesini duymasi olumsuz olmazmi? Yardimci olursaniz sevinirim.

    YanıtlaSil
  17. Sevgili Sedanur, EFT beden katmanlarımızdaki sıkışmış negatif enerjiyi açığa çıkarmak için kullanıldığından sadece olumsuz cümlelerle yapılır. İstediğiniz işte çalışmanıza engel olan sorunları tesbit edip bunlarla çalışma yapabilirsiniz. EFT basit fakat çok hassas bir tekniktir, uzaktan size sadece tesbitleriniz üzerinden yardımcı olabilirim. Geçmiş ve bundan sonra yazacaklarımı okur ya da facebook beğeni sayfasını takip ederseniz zaman buldukça küçük ipuçları yazıyorum. Belki bir sorununuza cevap olur, sevgiler.

    YanıtlaSil
  18. Sevgili Semanur. EFT 8 yaşından önce yapılması önerilmemekle beraber istisnai durumlarda oyun şeklinde yine çocukla beraber uygulanabilir ki büyüklerde bile doğru cümle kurmak başarı getirirken bir çocuk için hak vereceksinizdir bir uzmanla ortak çalışma gerektirir (sorunun net olarak ne olduğunu bulmak açısından -mesela korku sandığınız korku olmayabilir ya da özgüven zaten çok genel bir başlıktır). EFT kullanılan olumsuz ifade ve bedene dokunma ile bir bütündür. meridyenlere dokunmadan söyleyeceğiniz her negatif cümle size ve etrafınızdakilere negatif kayıt girmekten başka bir işe yaramaz. Çocuğunuz uyuduğunda (uykuda bilinçaltı tamamen açıktır) başına, sırtına dokunarak ona "güvendesin", "her şey yolunda", "sen çok değerlisin", "sen sevilmeyi hak ediyorsun", "sen çok seviliyorsun" telkinlerinde bulunun. Bunları mümkünse her gün tekrar edin. Gün içerisindeki sözlerinize ve davranışlarınıza da çok dikkat etmelisiniz (eminim ediyorsunuzdur). Özellikle babası ve olumsuz durumları asla onun yanında ve o uyurken konuşmamalı, konuşulmasına izin vermemelisiniz. Ve en önemlisi çocuğunuzda olduğunu sandığınız korku ve özgüven eksikliği aslında sizin bir yansımanız olmasın?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aysen Hanim Telkin cumlelerini uyuyunca 5. 6. dakika icinde yapilmasi gerektigini duymustum dogrumu? Yoksa uyuduktan sonra herhangi bir anda yapsam olurmu zaman dilimi onemlimi?
      Simdiden Tesekkur ederim vakit ayirdiginiz icin.

      Sil
  19. Semanur, uykuda derinlik kademeleri vardır doğrudur fakat siz bunlara takılmayın lütfen. telkin cümlelerini çocuğunuz uykudayken istediğiniz saatte yapabilirsiniz.Önemli olan bunu düzenli yapmanız.

    YanıtlaSil
  20. Bazı mesajlar sayfamdan silinmiş. Bunu nasıl yaptığım ile ilgili en ufak bir fikrim yok. Lütfen kimse şahsi algılamasın. Cevaplanmayan sorunuz varsa tekrar mesaj atmanızı rica ediyorum.

    YanıtlaSil
  21. Handan Hanım beni takdir eden sözleriniz için çok teşekkür ederim. Her şey paylaştıkça çoğalır ben de naçizane elimden geleni yapıyorum. Birilerine faydam oluyorsa ne mutlu bana. Mesajınızdan anladığım kadarı ile zaten ilk kaydınız bedeninizden memnun olmamanız. Bu kayıt için "Bedenimden memnun değilim buna rağmen kendimi, bedenimi tamamen kabul ediyorum; seviyorum ve onaylıyorum. Ben tam ve bütünüm" deyin. İfade bölümünde de "Bedenimden memnun değilim." cümlesini tekrar edin. Kilo alımının birçok sebebi var (cinsel istismar, kendini koruma duygusu, içimizdeki duygusal boşluğu yemekle doldurmak-yalnızlık, aşk acısı- gibi). Öncelikle bunların ve kayıtların tesbiti yapılmalı (bu noktada yine bir uzman ile çalışmanızı önermek zorundayım) ve sonra da üzerinde çalışılmalıdır. Yine de size kendi başınıza çalışmanız için bir uygulama cümlesi daha yazayım. Kendinizi yemekten alıkoyamadığınız bir yiyecek varsa mesela börek, "börek yemeği çok seviyorum, kendimi börekten uzak tutamıyorum buna rağmen kendimi, bedenimi tamamen kabul ediyorum; seviyorum ve onaylıyorum. Ben tam ve bütünüm" deyin. vuruş cümlesi olarak da " Börek yeme isteğim." diyebilirsiniz. Size kilo aldıran kayıtlarınızın farkındaysanız bana bunu/bunları yazarsanız tekrar yardımcı olurum. EFT turlarını kayıtlar tamamen silinene kadar düzenli olarak her gün 3 tur yapmanızı öneririm. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  22. Merhaba zarar verirmiyim acaba obsesyonu var korku oluyo dusununce eft icin yardimci olabilir misiniz tesekkurler

    YanıtlaSil
  23. 12 Haziran 2016 mesaj sahibi, obsesyona elbette EFT uygulanır ve çok da başarılı sonuçlar alınır. Fakat çalışılacak obsesyon konusu ve kişideki derinliği çok önemlidir. Özellikle dinsel obsesyon çalışmaları sancılı geçer. Böyle bir durumda uzmanla çalışmanızı öneririm. Daha hafif konular ile ilgili elbette kendiniz çalışabilirsiniz. Bu noktada derinliği saptamanız çok önemlidir ki yeterli bilginiz yoksa yanılma oranınız yüksektir. Sevgiler

    YanıtlaSil
  24. Merhaba ben uzun zamandır işsizim, bu konuda bana birkaç cümle önerebilir misiniz, şimdiden teşekkürler, sevgiler

    YanıtlaSil
  25. Aysen hanım evetbende sosyal fobi var yıllardır kurtulamıyorum ilaçlar terapiler ama yok kurtamıyorum bana bir çözümünüz var mı teşekkürler

    YanıtlaSil
  26. Aysen hanım evetbende sosyal fobi var yıllardır kurtulamıyorum ilaçlar terapiler ama yok kurtamıyorum bana bir çözümünüz var mı teşekkürler

    YanıtlaSil
  27. Aysen hanim basak burcuyum ve mukemmelliyetcilik ve kontrolculuk yönüm var. Bunu cozebilmem icin uygun eft cumleleri yazar misiniz lütfen, ben cok fazla uretemiyorum.. :(

    YanıtlaSil
  28. Ayni soruyu farkinda olmadan 3 kez gonderdigim icin tarafimca silindi. :/

    YanıtlaSil
  29. Güzin Karaman Hanım, işsiz olmanıza sebep olan mutlaka bir bilinçaltı kaydınız vardır. Bunun bulunup temizlenmesi gerekir. Yine de yapılanher çalışma bizi bir üste taşır. İş mi bulamıyorunuz yoksa iş buluyorsunuz da parası mı az oluyor, çalışma koşulları mı size uymuyor? Bana en sık yaşadığınız sorunu yazarsanız size en kısa sürede cevap yazarım. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  30. Serdan Öz, kimsenin ilmi, becerisi hakkında fikir beyan etmek benim haddime değil. Fakat naçizane bilinçaltıdaki sorunu oluşturan doğru kayıt bulunup, değiştirilmediğinden ya da siz aslında bu kayıtla (bilinçaltınızda) kendinizi güvende hissettiğinizden (o zaman fark etmeden değişime direnç göstermiş olabilirsiniz) kayıtlarınız değişmesine izin vermemiş dolayısıyle yapılan çalışmalar başarılı olmamış olabilir.

    Size önereceğim çözüm önerisine gelince. Sosyal fobiniz tipi nedir? EFT ayrıntılı çalışıldığında işe yarayan bir tekniktir o yüzden bunu bilmek önemlidir. Sorununuzun çözümü var bu konuda emin olun. Hangi tekniklerle çalıştınız bilmiyorum fakat direnç gösteren sizseniz subliminal cd. öneririm. Böylelikle negatif kayıtlarınız hiç bir bilinç müdahalesi almadan güvenle değişir. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  31. Aynur Doğan, mükemmelliyetçilik yetersizlik, kontrolcülük de kaybetme korkusu bilinçaltı temel kaydından (üst metin kayıtları daha farklıdır) kaynaklanır. Her zaman yazdığım ve söylediğim gibi bun kısımlar uzmanlık gerektiren kısımlardır. Eğer siz kendi kendinize çalışmayı seçtiyseniz öncelikle bu iki başlığın hangi konularda ortaya çıktığını tek tek tespit edin. Sonrasında hepsine tek tek EFT uygulayın. Birkaç örnek verebilirim.

    "Yemek pişirme konusunda mükemmelliyetçiyim buna rağmen kendimi tamamen kabul ediyorum, yürekten seviyorum, derinden affediyorum." Tekrar cümlesi olarak da "mükemmelliyetçiyim" diyebilirsiniz. Sevgiler.

    YanıtlaSil
  32. Merhaba dışarı çıkma korkum var yardım eder misiniz 😥

    YanıtlaSil
  33. Merhaba benim sosyal fobim var doktora gidiyorum ilaç tedavisi uyguluyor ama bi azalma görülmedi eft yapsam daha iyi olur muyum

    YanıtlaSil
  34. Merhaba, şu an işsizlik maaşı aldigim için bir ise başlayınca bu maaş kesiliyor. Daha sonra tekrar alamiyoruz. Şuanki korkum bir ise girip başarısız olup işten çıkıp tekrar parasız kalmak. Bununla ilgili nasil bir eft uygulaması yapmalıyım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  35. Merhaba, şu an işsizlik maaşı aldigim için bir ise başlayınca bu maaş kesiliyor. Daha sonra tekrar alamiyoruz. Şuanki korkum bir ise girip başarısız olup işten çıkıp tekrar parasız kalmak. Bununla ilgili nasil bir eft uygulaması yapmalıyım. Teşekkürler.

    YanıtlaSil
  36. 1 Ekim 2016 07:49 yorum sahibi. "Dışarı çıkmaktan korkuyorum buna rağmen kendimi tamamen kabul ediyorum, yürekten seviyorum, derinden affediyorum." kalıbını kullanabilirsiniz. Vuruş esnasında ise "Dışarı çıkmaktan korkuyorum"u tekrar edebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  37. 1 Ekim 2016 15:35 yorum sahibi. Evet, EFT ile sonuç alırsınız. EFT'de önemli olan ayrıntılı ve doğru cümlelerle çalışmaktır.

    YanıtlaSil
  38. Elms Kirdar, burada asıl sorununuz kıtlık bilincine sahip olmanız. Asıl bunun temizlenmesi gerekir. Fakat "Bir işe girip başarısız olmaktan ve işten çıkıp tekrar parasız kalmaktan çok korkuyorum buna rağmen kendimi tamamen kabul ediyorum, yürekten seviyorum, derinden affediyorum. Bolluk ve zenginlik içinde yaşıyorum." kalıbını kullanabilirsiniz.Bu da size sonuç sağlayacaktır. Vuruş esnasında ise korkunuza odaklanarak "Bu korkum" diyebilirsiniz.

    YanıtlaSil
  39. Merhaba aysen hanim . Ben hep sınavlara hazırlanmak istiyorum ama hep erteliyorum isteksizlik baslayamama sorunum var . Kendime güven eksikliği var benim icin ne oneririsiniz

    YanıtlaSil
  40. Merhaba Dgn,
    Başarmaktan korkuyor da olabilirsiniz. Her erteleme hali başarısızlık korkusu değildir. Bunlar çok kişisel şeyler olduğunu ve ayrıntı gerektiren çalışmalar olduğu için zaten bir uzmanla çalışılması önerilir. "Ne önerirsiniz?" diye sormuşsunuz. Kendi kendinize çalışacaksanız; imajinasyon, EFT, günlük olumlama (yazma, tekrar etme), subliminal cd. dinleme önerebilirim. Bir uzmanla çalışacaksanız o danışmanızın çalışma şekline kalmış.

    YanıtlaSil
  41. Merhaba subliminal telkinleri nereden dinleyebiliriz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Dahamutlu, bloğumdan subliminal cd. dinleyemezsiniz çünkü bu cd.lerin kişiye özel olmasına inandığım için (neden buna inandığımla ilgili isterseniz bir açıklama yazarım) böyle bir eklenti eklemedim. Kişi isterse dünyanın neresinde olursa olsun onun için bir cd. hazırlarım. Bunun dışında sanırım bazı sitelerde böyle çalışmalar var. Uygun bulursanız araştırabilirsiniz.

      Sil
  42. Surekli olarak zihinde sozleri,sarkilari veya cumleleri tekrar etme ile ilgili rahatlatici bir eft yapilabilir mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konuda bana daha ayrıntılı yazarsanız size daha doğru yardım edebilirim.

      Sil
  43. Zihnimde surekli, istemedigim zamanlarda bile, daha onceden dinlemiş oldugum herhangi bir sarkinin soz ve muzigi caliyor, bu durum gun icerisinde surekli tekrar ediyor. İşteyken veya eve geldiğim de herhangi bir isle mesgulken de bu oluyor. Ve belli bir sure sonra anksiyete olusuyor icimde. Bu kisir dongu hergun boyle devam ediyor. Ben eft denedim ama basarili olamadim neyazik ki. Sarkilari kafamda surekli tekrar etme sorunuma ragmen kendimi tamamen ve derinden oldugum gibi kabul ediyorum eft cumlesiyle başlıyorum. Hemen sonuc bekliyorum ondan mi yanlis yapiyorum uzun sure devam mi etmeliyim ya da nerde yanlis yapiyorum bunu aciklarsaniz cok sevinirim. Simdiden emeginiz icin tesekkurler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Yls.

      Söylediğimiz şarkılar bilinçaltı kayıtlarımızı, düşüncelerimizi, hislerimizi ele verir. Ne söylediğinize kulak verin. Anksiyetiye dönüşme sebebi şarkının sözlerinin içinizdeki bir yaraya temas etmesidir (bilinciniz fark etmesede öyledir)

      EFT ayrıntılı çalışma gerektirir. Çorap çekmecesinden elma alamazsınız. Bunu böyle düşünebilirsiniz. Sorunu çözebilmek için bilinçaltındaki doğru çekmeceyi çekmelisiniz.

      EFT genel durumlarda hemen sonuç verir bazen istisnai durumlarda zamana yayılır.

      Size önerim: Dilinize takılan şarkıya EFT yapın. Şarkının sözlerini her zamanki gibi söyleyin + buna rağmen + kendimi tamamen kabul ediyorum, yürekten seviyorum, derinden affediyorum deyin. vuruşlara şarkıyı söyleyerek yapın. Bilinçaltı nereyi temizleyeceğini bilir siz yeterki şarkıya odaklanın.

      Sil
  44. Tesekkurler emeginiz icin ve derdini yazan herkesle birebir ilgilenip cevap verdiginiz icin. Bundan sonra soylediklerinize dikkat ederek eft uygulamasi yapicam. Tekrar teşekkürler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nazik geri bildiriminiz için ben de teşekkür ederim. Birinin şifalanmasına aracı olabiliyorsam ne mutlu bana. Sevgiler.

      Sil
  45. Bana negatif bir varlık musallat oldu onu Nasıl bırakabilirim?Yani tam aurama girdiği anda korkuttu beni...Korkuyu mu salmalıyım yoksa varlık üzerinden mi cümleler oluşturmalıyım Ayşen hanım?

    YanıtlaSil
  46. Şahin Çene, yazılarımı okumadığınızı varsayıyorum. "Nasıl bırakabilirim?" diye sorarak böyle bir inanca sizin tutunduğunuzu fark etmeden ifade etmiş oluyorsunuz. Evrendeki hiç bir varlık kişi izin vermediği sürece bir başka varlığın enerjisinden beslenemez. Aksi takdirde evrenin özgür irade yasası olmaz, yaratılarak tekamül sürecine girmemizin bir anlamı kalmazdı. Bu size ait bir korkunun yansıması olabilir. Bu ciddi bir konu, kulaktan dolma sözlerle çözülecek bir şey değil. Bundan dolayı bir uzmanla çalışmanızı ve enerjinizi yüksek ve temiz tutmanızı önerebilirim.

    YanıtlaSil
  47. Aysen hanimi Merhaba
    Öncelikle bilgiler sahane çok teşekkürler
    Kilo sorunum ile sizden katki almak isterim, soyleki kisaca bahsedecek olursam , 16 yasinda fransaya tasindik annem kardeslerim babam Türkiye de kaldı onu yazdan yaza görmeye devam ettik.. lise son sinifta idim turkiyede fransada dil bilmedigim için alt siniflardan başladım ve adapte olmak için ugrastim derken 30 kg aldım fransaya geldigimden beri su an 29 yasindayim hala eski Türkiye yedeki fit halime dönemiyorum.. acaba değişim yada burda neler yasaycagimi bilmediğimden mi kilo aldim ki dipnot ocak ayinda Fransa'ya geldim ve gelmeden 4 5 ay önce kg almaya başladım. Babam dan ayrilmakmi bilinmezlik degisim korkusumu tam tespit edemiyorum yani bu konularda bana set up cumlesi onerirmisiniz .. sevgiler alev

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 24 Nisan 2017 Adsız, takdiriniz için çok teşekkür ederim. Tesbitleriniz gayet güzel, belli ki farkındalığınız yüksek. Bu bahsettiğiniz şeylerin hepsi de olabilir bambaşka sebeplerde, bilinçaltına inmeden net bir şey söylemek sağlıklı olmaz. Verdiğiniz bilgilerden yola çıkarak yaşadığınız duygusal boşlukları (mini travmalar diyebiliriz) bilinçaltınız kilo ile doldurmaya çalışmış.

      Bilinçaltınıza inilmediği için genel olarak en işinize yarayacağını düşündüğüm bir cümle önerebilirim.

      Size önerim: Fransa'ya gelmeden önce mutlaka kilo alıyorum buna rağmen kendimi tamamen kabul ediyorum, yürekten seviyorum, derinden affediyorum. Gittiğim her yerde güven, sevgi ve huzur içindeyim. Duygusal boşluğumu sadece sevgi ile dolduruyorum.

      Vuruş cümlesi: "Kilo alıyorum."

      Sevgi ve huzurla kalın.

      Sil
  48. Merhaba genel olarak calisirsak eftden sonuc alamazmiyiz ve hangi durumlarda sonuc alamayiz birde inanarakmi soylemek gerekiyor cunku bende etki etmicegine dair bir inanc var bunu nasil donusturebilirim 💖🙏

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4 Mayıs 2017 10:08

      EFT ayrıntılı çalışılmayı gerektiren bir tekniktir. Bazen, eğer içsel olarak nereye odaklanacağınızı bilirseniz genel cümle kurmanız sizi sonuca götürebilir. Fakat bu yüksek farkındalık isteyen bir durumdur. Bu kadar yüksek bir farkındalık varsa zaten neye çalışacağınızıbilirsiniz yani yine ayrıntılı çalışmış olursunuz.

      İnanmak işinizi kolaylaştırır, değişim için var olan direncinizi kırar. EFT'nin en güzel yani inansanız da inanmasanız da işe yarıyor olmasıdır.

      Önce bu inancınıza EFT yapın. "EFT'nin bende etki etmeyeceğine inanıyorum bu inancıma rağmen kendimi tamamen kabul ediyorum, derinden seviyorum, yürekten affediyorum. Şifalanmak için kendime izin veriyorum."

      vuruş cümlesi:"Bu inancım."

      Sil
  49. Kaybetme korkusunu genel calissam etkisi olurmu acaba yardimci olursaniz cok sevinirim.calisirken o duyguyu hissedemyince faydasi olmazmi 😞

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 4 Mayıs 2017 10:10

      Ne kadar ayrıntılı çalışırsanız o kadar etkili sonuç alırsınız. Önce tüm kaybetme korkularınızdan oluşan bir liste yapın sonra istediğinizden başlayarak EFT yapın. Duygunun temizlendiğinden emin olduktan sonra bir diğerine geçin.

      Eğer o duyguyu hissedemiyorsanız ya odaklanma sorununuz ya da çalıştığınız konunun dışında başka bir sorununuz vardır (yani yanlış duyguya çalışıyorsunuzdur). Burada hissetmekten çok odaklanmak önemlidir. Aksi takdirde bilinçaltı hangi duyguyu temizleyeceğini bilemez ve çalışma pek de başarılı olmaz.

      Sil
  50. Merhaba ben esimle surekli kavga ediyorum.Esim cok ilgisiz tekrarbana asik olmasini istiyorum.hangi cumleleri kullanmaliyim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 10 Mayıs 2017 09:07

      Sorunları çözerken işe kendimizden başlarız çünkü sistemde her şey bizden açığa çıkarak bize geri döner. Şu an yaşadığınız her şeyin tohumu geçmişte atıldı bu yüzden değişimin nerede başladığını bulup ilk önce oranın "sizde" yeniden değişmesi gerekir. Sizdeki değişim sürecini bilemediğimden ve verdiğiniz bilgiler EFT çalışması için yeterli olmadığından, sadece ilişkiniz için olumlama önerisinde bulunabilirim.

      "Eşimle aşk, huzur, anlayış ve saygı ile yaşıyorum.", "Eşimle aramızdaki sevgi bağı her gün daha da kuvvetleniyor."

      Bu olumlamaları hiç ara vermeden 90 gün boyunca, istediğiniz sıklıkta tekrar edin.

      Sil
  51. Etf yi hergun yapmak gerekiyormu.Birsey daha sormak istoyorum cocuklarimin derslerinde basarili olmalari icin vede beni dinlemeleri icin hangi sozcukleri kullanmaliyim.Tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Seynep Kumaş

      Hayır, gerekmez fakat EFT'yi her gün yapmanız şifalanma sürecinizi hızlandırır.

      Çocuklarınızın "derslerinde başarılı olma"ları onların hayatı (seçimleri) ile; sizin "derslerinde başarılı çocuklar" istemeniz sizin hayatınız ile ilgili bir durumdur. Öncelikle bu ikisinin ruhsal ayrımını bilmek faydalı olur.

      Çocuklarınızın derslerinde daha başarılı olmaları için bir ebeveyn olarak ilk önce onlara sevgi ve huzur ortamı sağlamalısınız. Çocuklarınızın temsil (algılama) sistemlerini öğrenip mutlaka ona göre öğrenmelerini sağlamalısınız. Yaşına uygun olarak mutlaka sorumluluk vermelisiniz ki sorumluluk duyguları gelişsin. Ders çalışmak ya da sınavdan geçmek zaten çocuğun yapması gereken bir şey olduğundan onların zaten yapması gereken şeyleri değil davranışlarını takdir edin.

      Sizi dinlemeleri için de ilk önce, siz onları "gerçekten dinliyor musunuz?" buna bakın. Çocuğunuzla sorun yaşadığınız süre kadar sabır gösterip, istikrarlı olmalısınız. "Hayır." dediğiniz hayırda kalmalı, verdiğiniz sözleri mutlaka tutmalısınız. Bu çok derin bir konu. Size Ebeveyn Davranışları yazı dizimi okumanızı öneririm. İlginizi çekebilir eklentisinden Kişisel Gelişimi tıklayarak kolayca ulaşabilirsiniz.

      Sevgi ve huzurla kalın.

      Sil
  52. Allah razi olsun.Cevap verdiginiz icin.Oglum ergen 14 yasinda muzik lisesine gidiyor.Ergen oldugu icin cok ustune gitmiyorum.Onunla surekli konusmaya calisiyorum.Sevgi ve saygi ortamimiz cok guzel.Surekli arkadaslariyla olmak istiyor.Bir gorev versem yapmiyo .Eft uygulatsam yapar.Derslere konstre olamiyorum diyo ders calismak istemiyorum diyo.Okudugu bolumde 1 ve 2.sinif da muzuk haric edebiyat matematik fizik var.muzigi iyi ama muzik ogretmeni olmasi icin diger derslerde gerekli ve muzik lisesini kendi istedigi icin secti biz ona karsi gelmedik .

    YanıtlaSil
  53. Allah razi olsun.Cevap verdiginiz icin.Oglum ergen 14 yasinda muzik lisesine gidiyor.Ergen oldugu icin cok ustune gitmiyorum.Onunla surekli konusmaya calisiyorum.Sevgi ve saygi ortamimiz cok guzel.Surekli arkadaslariyla olmak istiyor.Bir gorev versem yapmiyo .Eft uygulatsam yapar.Derslere konstre olamiyorum diyo ders calismak istemiyorum diyo.Okudugu bolumde 1 ve 2.sinif da muzuk haric edebiyat matematik fizik var.muzigi iyi ama muzik ogretmeni olmasi icin diger derslerde gerekli ve muzik lisesini kendi istedigi icin secti biz ona karsi gelmedik .

    YanıtlaSil
  54. Merhabalar Aysen Hanim.Buradan insanlara cok guzel hizmetler veriyorsunuz.Benim sorunum hamileliklerim sürekli düşükle sonuçlaniyor.kendime eft yapabilir miyim?hangi cümleleri kurmaliyim yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
  55. Merhabalar Aysen Hanim.Buradan insanlara cok guzel hizmetler veriyorsunuz.Benim sorunum hamileliklerim sürekli düşükle sonuçlaniyor.kendime eft yapabilir miyim?hangi cümleleri kurmaliyim yardımcı olursanız sevinirim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ultraviolet, güzel sözleriniz için çok teşekkür ederim. Düşük için kendinize EFT yapabilirsiniz. Fakat her şeyde olduğu gibi bunun da birden fazla sebebi olabilir (Bilinçaltında anne olmaya hazır olmamak, korkmak - bunlar bile kendi içinde birden fazla konu içerir. Ayrıca düşük yapmanız eşinizin enerjisi ile de alakalı olabilir. Yani bu bazı konular gibi genel çalıma yapabileceğiniz bir konu değil. İsterseniz bana (çok özelse e-posta da atabilirsiniz) düşükleriniz kaçıncı ayda oluyor, hamile kaldığınızı öğrendiğinizde ilk düşünceniz ve hamilelik süresince tekrar eden düşüncelerinizi yazarsanız size yardımcı olabileceğim bir şey varsa bir çalışma yazarım.

      Sevgi ve huzurla kalın.

      Sil
  56. Oyu günler ben kabizlik için nerelere vuruş yapabilirim.tesekkur ederim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kabızlık sorunu yaşıyorsanız yüzleşmekten korktuğunuz ve bırakmak istemediğiniz şeyler olabilir.Gelecek korkunuz ya da kotrolcü bir kişiliğiniz de olabilir. Eğer sebep olan konuları biliyorsanız o konularla ilgili vuruş yapabilirsiz. Eğer sebep olan şeylerin farkında değilseniz tüm vuruş noktalarına vurarak "kabızım" deyin. Bu vuruşları yaparken içinizden oluşacak duygu ya da aklınıza gelen bir olay varsa bunlar üzerinde de çalışın.

      Sil
  57. Merhaba Ayşen Hn. ,herkese tek tek yanıt vermeniz çok takdire şayan gerçekten , tebrik ederim sizi ,harikasınız.Ben sosyal fobiyle yıllardır savaş veren ama hep bi şekilde yenilen,nlp,telkin cd leri ,emdr vb. yöntemleri araştırıp araştırıp bi türlü uygulamaya geçemeyen SF ile yaşamaya alışmış biriyim.(tabi buna yaşamak denirse :( .
    Şimdi de EFT yi araştırıyorum ve işe yarayacağına her zamankinden çok inanıyorum.Sizden ricam bana sosyal fobi ve yüz kızarması için etkili ve doğru EFT cümlelerine örnek verebilir misiniz lütfen?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takdiriniz için teşekkür ederim. Bana sosyal fobinizin alt metinlerini yazarsanız size daha doğru yardımcı olabilirim (başkaları tarafından yargılanabileceği kaygısı mı taşıyorsunuz, toplumsal ortamlarda mahcup ya da rezil olacağı düşünceniz mi ağır basıyor? EFT ayrıntılı çalışılma isteyen bir tekniktir. Size en azından şimdilik aşağıdaki cümleleri önereyim.

      "toplum içinde kendimi güvende hissetmiyorum buna rağmen kendimi tamamen kabul ediyorum, derinden seviyorum, yürekten affediyorum"

      vuruş cümlesi:"kalabalıkta güvende değilim"

      Sil
  58. Merhaba Aysen Hanım ben sınav öğrencisiyim ve bu zamana kadar çok emek harcadım ama ona rağmen hafif bir korku ve kaygı var bundan eft çalışmasıyla kurtulabilir miyim ? Yani kendimi daha özgüvenli yapabilir miyim ?

    YanıtlaSil
  59. Dolphins, düzenli EFT çalışması ile özgüvenini yükseltebilirsin. Özgüven genel bir başlık olduğunu için yükselmesi biraz zaman alabilir. Ayrıntılı çalışmak bu noktada verim sağlayacaktır. Hangi konuda özgüven eksikliği yaşıyorsan o konu üzerinde ayrıntılı çalışmalısın.

    YanıtlaSil
  60. Merhaba Ayşen hanım EFT teknikleri uygulamalar hakkındaki değerli bilgilerinizi paylastiginiz minnatirim kendimle ilgili değiştirmek istediğim bir inancım var çok yıllar önce farkettigim birturlu tam doğru cümleyi bulamadığından dolayı arinamadigim bir şey düşüncelerimin ve göz önündeki hayalini kurduğum herşeyin tersine yaşıyor olduğumun döngüsü yani biryere gidicem kafamda gidicegim yeri kuruyorum gidemiyorum gitmiycegimi kurduğunda gidiyorum gibi yada küçükken geç kaldığımda eve babamın kizicagini düşünür imgelerdim kizmazdi kizmiycagini düşünüp imgeledidigimde kizmasina şahit olduğum gibi bu yıllarca her anında karemde oluyor hani olumlu düşün olumlu yasa deyip hayelini imgeliyor motivasyon oluyorsun ardından ölümsüzlük oluyor olumsuz düşünüp olmiycak gidemiycem vs diyorsun oluyor bunu cozemedigim için tersini düşünür oldum fakat buda benim dengemi altüst etmesine sebeb oluyor düşünsenize hayellerinizs adım aticaksiniz fırsatlar var değerlendireceksiniz içinizde yaşıyorsunuz her karesini sonra tak tersine dönmüş günlük yasamtimdada anlık her alanında bu bunu nasıl çalışabilirim doğru cümle veya her ne varsa katkı olursanız çok sevinirim

    YanıtlaSil
  61. Takdir eden sözlerin için çok teşekkür ederim Esin. Üzerinde çalıştığın konu ayrıntılı çalışman gereken bir konu buyüzden hemen etki göstermemiş olabilir. Sana birkaç vuruş cümlesi önereceğim, bunun katkı sağlayacağına inanıyorum, Şifa olsun.

    Düşündüğüm her şeyin tersini yaşıyorum.
    Düşündüğüm her şeyin tersi oluyor.
    Olumlu düşünüyorum olumsuz şeyler oluyor, olumsuz düşünüyorum olumlu şeyler oluyor.
    Ne düşünüyorsam tersi çıkıyor (oluyor).

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Ayşen hanım bu olumlamalari yaptıktan sonra ki duygu bosaltimi yaşadıktan sonra yerine düşündüğüm herşey oluyor olumlu düşünüyorum olumlu oluyor secimlerimde doğru kararlar veriyorum gibi cümlelerle doldurucam doğrumudur

      Sil